نرخ عوارضی آزادراهی معادل قیمت یک پفک است!

معاون وزیر راه و شهرسازی از عدم ابلاغ نرخ عوارضی قطعه دوم آزاد تهران - شمال از سوی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: نرخ عوارضی آزادراهی تناسبی با هزینه و درآمد آزادراه‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ها ندارد.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفتگویی پیرامون آخرین وضعیت عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال اظهار کرد: تاکنون مبلغ عوارضی قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال که باید ازا سوی وزیر راه‌ و شهرسازی به امضا برسد اعلام نشده است و از این رو نیز مبلغ آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: نرخ عوارضی آزادراهی تناسبی با هزینه و درآمد آزادراه‌ها برای سرمایه‌گذاری‌ها ندارد.

خادمی در این راستا تصریح کرد: در حال حاضر نرخ عوارضی آزادراهی معادل قیمت یک پفک است و با این نرخ‌ها نمی‌توان سرمایه‌گذاران را مجاب کرد در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه منابع دولت بمنظور ساخت و سازها محدود است و در صورتی که بخواهیم حمل و نقل کشور مانند دنیا کار کند درآمد هزینه آن باید متناسب با هم باشند، افزود: از این رو باید برنامه ریزی و اصلاح نرخ عوارضی به ویژه برای الکترونیکی کردن عوارضی ها صورت گیرد.

خادمی اظهار کرد: متاسفانه با حذف بیمه شخص ثالت برنامه ها برای الکترونیکی شدن عوارضی ها کم رنگ شده است و همین امر خود سبب ایجاد مشکل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیش از این با انجام نشدن بیمه شخص ثالث میزان تسویه حساب‌های عوارضی با ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش مواجه شده بود که متاسفانه با حذف این قانون در بودجه ۱۴۰۳ ما شاهد نزولی شدن روند عوارضی ها هستیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود